Programul COMENIUS
/0 Comentarii/în Proiecte europene /de cristinaMOBILITATI INDIVIDUALE
2009, Montpellier, Franta
“Innover pour motiver. Stage de perfectionnement pour les professeurs europeens de francais – langue etrangere” , prof.Marin Nicoleta
2009 , Agros, Cipru
“MATH-EU: Identification , Motivation and Support of Mathematical Talents in European Schools “, prof. Uleia Magdalena
Cursul s-a desfasurat pe durata a 5 zile; coordonatori au fost profesori de matematica de la Universitatea din Nicosia si de la Universitatea din Creta.
Obiectivul cursului a fost imbunatatirea procesului de identificare, motivare si sustinere a elevilor cu abilitati de studiu stiintific in domeniul matematicii, folosind scarile de valori.
Produsul acestui curs a fost materialul ” Motivare si sustinere in studiul matematicii” pe care profesorii diriginti de la clasele cu profil real l-au folosit la orele de consiliere pe parcursul anilor scolari 2001-2014.
2010, Oxford, United Kingdom (poza)
“Teacher Refresher Courses in England – Methodology and Language Skills” , prof. Pirvu Daniel
2010, Graz, Austria
“Mathematics E-learning software for High School: Units for Mathematics Teachers for Teaching and Learning Mathematics in Elementary Functions, Differentiation, Integration, Linear Algebra and Statistics” , prof. Uleia Magdalena
Cursul s-a desfasurat la Universitatea din Graz pe parcursul a 5 zile; coordonator a fost un profesor asociat al acestei universitati. Toate activitatile au fost prezentate cu ajutorul software-ului M@thDesktop. Produsul cursului a fost optionalul “M@thDesktop la clasa” pe care profesorii de matematica ai scolii l-au folosit la clasele xiE, XIIE in anii scolari 2011-2013.
Cursul a fost punctul de pornire al unui proiect multilateral Comenius care s-a desfasurat in perioada 2011-2013. In cadrul acestui proiect scoala a achizitionat software-ul M@thDesktop cu ajutorul caruia au fost desfasurate toate activitatile.
2011, Paris, Franta
“EU-HOU: Hands-On Universe, Europe. Bringing frontline interactive astronomy in the classroom”. Prof. Uleia Magdalena
Cursul s-a desfasurat pe durata a 5 zile la Universitatea Pierre si Marie Curie, Paris. Coordonatori au fost profesori ai departamentului Stiinte ai Universitatii Sorbonne din Paris.
Obiectivul cursului a fost readucerea la justa valoare a astronomiei , stiinta care in ultimii ani nu se mai studiaza in liceu. Telescopul primit din partea organizatorilor a fost folosit pentru activitati de observare si cercetare a boltei ceresti in perioada anilor scolari 2012-2015.
2012, Cardiff, United Kingdom (poza)
“One Week Course for European Teachers at Secondary Level: Focus on Wales”, prof. Pirvu Daniel
2013, Vichy, Franta
“Apprendre et enseigner avec TV5 MONDE”, prof. Marin Nicoleta
VIZITE DE STUDIU
2010, Mikolow, Polonia
Vizita de studiu pentru pregatirea unui proiect multilateral Comenius, prof. Uleia Magdalena
O parte dintre cursantii de la Graz au hotarat sa aplice pentru un proiect multilateral Comenius. Vizita de studiu a fost prilejul oportun pentru scrierea aplicatiei care a primit 100p din tot atatea posibile la apelul 2011.
TINERET IN ACTIUNE
2013 , Aydin, Turcia
“The Astonishing World of Pearls”, coordonator prof. Uleia Magdalena
24 de elevi insotiti de 2 profesri au participat timp de 10 zile la ateliere mestesugaresti traditionale turcesti, la activitati de realizare a podoabelor si bijuteriilor traditionale, in ateliere din orasul Aydin, alaturi de tineri studenti , fosti elevi din oras. Elevii au realizat propriile creatii care au fost apoi prezentate publicului in cadrul unei expozitii organizata de ONG-ul coordinator din Aydin.
PROIECTE MULTILATERALE
2011-2013
“E-learning and Math Projects for Teacher and Students across Europe –EMS”
Parteneri: Cehia, Finlanda, Turcia, Irlanda, Spania, Polonia , Romania, Norvegia, Lituania, Austria
Scoli din 10 tari europene au utilizat timp de 2 ani scolari software-ul M@thDesktop si platforma Moodle a Universitatii din Graz pentru a rezolva impreuna subiecte matematice respectand programele nationale si invatand lucruri noi de la parteneri.
Produsul final al acestui proiect, pentru scoala noastra, a fost o statistica referitoare la utilizarea facebook-ului , “Can we face the facebook?”, realizata impreuna cu partenerul din Turcia.
Din scoala noastra au participat 24 de profesori si 120 de elevi, in mobilitati sau la activitatile desfasurate online.
2013-2015
“Educational Software and E-learning in Math for European Students – ESEMES”
Parteneri : Cehia, Norvegia, Spania, Irlanda, Turcia, Suedia, Islanda, Lituania, Romania, Polonia, Finlanda
11 scoli din tot atatea tari europene au cooperat timp de 2 ani scolari pentru rezolvarea unor subiecte din domenii precum: stiintele sociale, limbi straine, chimie, fizica, geografie, sport, antreprenoriat, cu ajutorul aparatului matematic.
Produsul final al proiectului, pentru scoala noastra a fost o analiza comparativa referitoare la producerea, consumul si avantajele energiei nucleare realizata impreuna cu partenerii din Cehia si Polonia.
Au participat 36 de profesori si 120 de elevi, la mobilitati fizice sau la activitati online. Platforma folosita, Akaerssus, a fost pusa la dispozitie de partenerul din Norvegia
Programul ERASMUS
/0 Comentarii/în Proiecte europene /de cristina“Scoala noastra, Viata noastra!” 2015-RO01-KA101-014158
Partener : euroMinds, Sevillia, Spania
Proiectul s-a desfasurat alaturi de partenerul euroMinds din Sevillia si a avut ca obiectiv dezvoltarea armonioasa a relatiei scoala-parinte-elev. 8 profesori ai scolii au participat la doua cursuri : “How to motivate and keep motivated our students?” si “Building bridges between scholls and parents”.
Produsul acestui proiect a fost documentul “Caietul elevului” realizat pe baza raspunsurilor date de elevi la chestionarul de evaluare a inteligentei emotionale si a maturitatii emotionale prin scala Friedmann. Acest document este actualizat in fiecare an scolar pentru elevii claselor a IX-a. El este un bun indrumar pentru orele de dirigentie si consiliere si pentru lectoratele cu parintii.
2018-2020 , proiect KA229 ,
“Motion in the Science Ocean-MISO” 2018-DE01-KA229-047185, prelungit pana in februarie 2021 din cauza pandemiei covid
Parteneri : Germania, Turcia, Norvegia, Spania, Portugalia, Romania
Proiectul a avut ca obiectiv cresterea gradului de constientizare a importantei pe care stiinta o are asupra vietii zilnice, asupra mediului, asupra sustenabilitatii si durabilitatii vietii . Din scoala noastra au participat 20 de profesori si 25 de elevi la mobilitati fizice, si inca 6 profesori si 62 de elevi la mobilitatea virtuala cu care am incheiat proiectul in februarie 2021, online, sau la activitatile de pregatire realizate in scoala.
Mobilitatile realizate au fost :
Ankara, Turcia, Ozel Bikent Lisesi , 11.2018
Tema : Hrana sanatoasa, producere, conservare, asigurarea sustenabilitatii.
Maia, Portugalia, Agrupamento de Escolas de Maia, 02.2019
Tema : Apa , nevoia de a o pastra curata, reducerea poluarii apelor terestre.
Barghteheide, Germania, Anne Frank Schule, 05.2019
Tema : Agricultura durabila si transportul verde; aspecte sociale, educative, stiintifice.
Sabadel, Spania, Institut Pau Vila, 10.2019
Tema : Sportul , ajutor pentru o viata sanatoasa
Titu, Romania, Liceul Teoretic Iancu C. Vissarion, 01.2020
Tema : Schimbarile climatice, statistici, modalitati de a le incetini evolutia
Ultima intalnire ar fi trebuit sa aiba loc la Bergen , Norvegia, Sandsli VGS dar, din cauza pandemiei covid am realizat-o in mod virtual. Liceul Teoretic Iancu C. Vissarion a gazduit aceasta intalnire online in februarie 2021.
Tema : Energia verde, producere, consum, stocare, sustenabilitatea ei pe termen indelungat.
2020-2021, proiect KA102
“Scoala care ne uneste – SOLUNIS” , 2020-RO01-KA102-079045
Partener organizatia IPODOMI, Thessaloniki, Grecia
32 de elevi impartiti in doua grupe a cate 16, insotiti de cate 2 profesori au participat la stagii de practica in domeniul IT, intretinere device-uri, utilizare software-uri grafice la companii din Thessaloniki, timp de 14 zile. In paralel elevii au participat la activitati culturale, vizite la site-uri arheologice, muzee.
2020-2022, proiect KA229
“Who we are WWA” 2020-TR01-KA229-093260
Parteneri : Turcia, Italia, Polonia, Spania, Romania, Lituania
Proiectul este in derulare
In primul an de proiect activitatile s-au desfasurat excusive online.
Obiectivul proiectului este reducerea pana la anulare a fenomenului de hartuire in scoala –bulliyng. Activitatile derulate au fost : ziua sosetelor desperecheate, felicitari de Craciun, alfabetul emotiilor.
Prima mobilitate fizica a avut loc in 10.2021, la Nevzat Karalp Anadolu Lisesi, Denizli, Turcia
Tema intalnirii : reducerea fenomenului de bullying prin intermediul jocurilor traditionale
2020-2023, proiect KA229
“Sustainable lifestyle in digital environments – SLIDE” 2020-FI01-KA229-066566
Parteneri : Finlanda, Islanda, Cehia, Romania, Italia
Proiectul este in derulare
Activitatile s-au desfasurat online, numai cu profesori, pana in present. Din Septembrie vom avea activitati impreuna cu elevii, online.
Obiectivul proiectului este stabilirea gradului de importanta pe care digitalizarea o are asupra vietii zilnice. Vor fi studiate aspecte legate de consumul de energie, nivelul de entertainment produs de tehnologii, influenta asupra vietii sociale.
Un liceu ales
- Curaj
- Respect
- Integritate
- Responsabilitate
Urmăriți-ne pe FB
Contact
str. I.C.Vissarion, nr.49,
Titu, 135500, Jud.Dambovita
tel: 0245.651.321
mail: ic_vissarion@yahoo.com